Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 

 im. Księdza Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie

Slide background

Po polsku o historii

dyktando
    Po raz trzeci nasze gimnazjum wzięło udział w Małopolskim Dyktandzie Niepodległościowym „Po polsku o historii”. Etap szkolny odbył się 10 października, uczestniczyło w nim 17 uczniów (każda z klas miała swoich reprezentantów).
Dyktando ma już pięcioletnią tradycję i pięknie się rozwija. Coraz to nowe szkoły z Małopolski dołączają do konkursu, w tym roku wzięło w nim udział kilkanaście tysięcy uczniów z ponad pięciuset szkół. Rywalizacja odbywa się na trzech poziomach – szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły średnie. Ideę konkursu dobrze oddaje zdanie, które znalazło się w tekście tegorocznego dyktanda dla gimnazjalistów: „Jak widać, ucząc się ortografii, odkrywamy karty historii”.
Najlepsze wyniki w naszej szkole uzyskali:
1. Katarzyna Niemczura (kl. 3b)
2. Anna Keller (kl. 2a), Alicja Pytko (kl. 2a)
3. Damian Kozikowski (kl.3b)
4. Karolina Opach (kl. 2b)
Gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom. Biorąc udział w Dyktandzie Niepodległościowym, dołączyliście do wielkiej wspólnoty osób piszących „po  polsku o historii” w tym samym czasie.

                                                                                                                                                     Joanna Opalińska

 

Rowerem po Jurze Krakowsko – Częstochowskiej

    rowery

W dniu 14 września 2017 r. uczniowie naszej szkoły już drugi raz tego lata zwiedzali Wyżynę Krakowsko – Częstochowską. Warto zaznaczyć, że wyzwanie było duże, ponieważ gimnazjaliści ruszyli przed siebie rowerami!
Zarówno trasa do Ojcowskiego Parku Narodowego,  jak i do Doliny Bolechowickiej nie obyły się bez przygód – po drodze naprawialiśmy rowery, niektórzy nabawili się lekkich kontuzji, jeszcze inni lądowali w pokrzywach. Ale było warto! Na miejscu przywitały nas przepiękne krajobrazy, upajał zapach lasu, w tle słychać było szemrzący potok. Był czas na zwiedzanie ciekawych miejsc, odważniejsi próbowali swoich sił, wspinając się na skałki, jeszcze inni odpoczywali, delektując się spokojem i słońcem.
Do Krakowa wróciliśmy zmęczeni, ale naładowani pozytywną energią. Teraz niecierpliwie czekamy do wiosny i już obmyślamy nowe trasy.  

Emilia Bubis – Bieda, Dariusz Słupski

Klasa pierwsza zasadziła swoje drzewo!

 Drzewoklasa1 092017

 

Jesienny poranek uczniowie klasy pierwszej rozpoczęli inaczej niż dotychczas. Tego dnia, czyli 15 września, dzieci posadziły swoje pierwsze klasowe drzewko. Tej niezwykłej lekcji przyrody towarzyszyły radość i entuzjazm.
    Od tego momentu, jak przystało na prawdziwych odkrywców i badaczy przyrody, dzieci codziennie obserwują swoją brzózkę i zmiany w niej zachodzące. Już teraz zastanawiają się, jak ich brzoza będzie wyglądała za osiem lat, gdy oni będą kończyć szkołę podstawową. Z pewnością będzie to miejsce szczególne i symboliczne, w którym każdego roku szkolnego będą wykonywać klasową fotografię, dokumentując tym samym, jak rosną wraz ze swym drzewem.

Monika Kretowicz

"Nasz Czas" pierwszy w Krakowie!

Wywiad z redaktorami gazetki „Nasz Czas”, która zajęła I miejsce w Krakowie.

Na łamach Krakowskiego Magazynu Młodych „Śmigło” nr 122 ukazał się wywiad  z uczniami redagującymi  nasze szkolne pismo. Przed wakacjami, 19 czerwca podczas uroczystej gali w Centrum Kongresowym ICE zostały ogłoszone wyniki Konkursu Gazetek Szkolnych Krakowskich Gimnazjów, w którym „Nasz Czas” zajął  zaszczytne I miejsce, a Mateusz Durowski otrzymał nagrodę indywidualną w kategorii „recenzja” . Po spotkaniu przeprowadzono wywiad z reprezentantami naszego zespołu redakcyjnego czyli Fabianem Dydasiem i Patrycją Susuł (obecnie absolwenci) oraz Mateuszem Durowskim z kl. IIIa.

Już niebawem na naszej stronie będzie można przeczytać 122 numer "Śmigła".

Małgorzata Hamada

Rodzic w Szkole. Zaproszenie dla Rodziców uczniów klasy pierwszej

Ewa Pohorecka

 

Siedem razy osiem …, czyli dzień z tabliczką mnożenia

zdjecia do tabliczki 1

29 września obchodziliśmy w naszej szkole VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Jest to międzynarodowa akcja, która ma na celu zachęcenie wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Na przerwach wybrani uczniowie egzaminowali ze znajomości mnożenia swoje koleżanki i kolegów. Tabliczkę mnożenia musieli przypomnieć sobie także nauczyciele i pracownicy szkoły.  
Każdy uczestnik zabawy, losując zadania, mógł sprawdzić się ze znajomości i biegłości wykonywania rachunków. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na wszystkie pytania, otrzymywały słodki poczęstunek. Do zabawy wykorzystaliśmy również karty z tabliczką mnożenia. Gry i zabawy edukacyjne kartami matematycznymi to doskonały przykład nauki poprzez zabawę. Uczniowie rywalizowali sprawdzając swoją znajomość tabliczki mnożenia na czas, łamali głowę, rozwiązując zadania logiczne, a także próbowali swoich sił, uczestnicząc w meczach sprawdzających biegłość liczenia na komputerach. Tym, którzy jeszcze ciągle mają problemy z tabliczką mnożenia, zostały przypomniane metody mnożenia na palcach.
Obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia wzbudziły w uczniach wiele pozytywnych emocji, pobudziły chęć zdrowej rywalizacji . Miejmy nadzieję, że to matematyczne święto wejdzie na stałe do naszego szkolnego kalendarza.
Kontynuując zabawę - wszystkich, którzy chcieliby jeszcze popróbować sił w matematycznych łamigłówkach, zapraszamy na spacer po szkole i zmierzenie się z zadaniami. Rozwiązania można składać do swoich nauczycieli matematyki.


Monika Pikuła

Oto jest pytanie

     IMG 20171004 092244

Edukacja jest najskuteczniejsza, gdy stosuje się zróżnicowane metody nauczania i uczenia się. Idąc tym tropem, II b ze swoimi Wychowawczyniami podążyła dziś w teren, by wziąć udział w zabawie Krakowska Gra o Czystą Ziemię. Symbolicznym zbiegiem okoliczności nasza dzisiejsza wyprawa wypadła w dniu imienin świętego Franciszka z Asyżu, patrona między innymi ekologów, mianowanego na tę „funkcję” przez … Patrona naszej Szkoły.
W sześciu punktach usytuowanych sercu stolicy Małopolski Organizatorzy Gry umieścili tablice z zadaniami dotyczącymi ekologii. Zabawa polegała nie tylko na tym, by wykazać się wiedzą dotyczącą zachowań służących ochronie środowiska, ale też na tym, by umieć znaleźć kolejne miejsca na planie Miasta dzięki zaszyfrowanym wskazówkom – na przykład takiej: „Zadanie trzecie odnajdziecie, idąc ok.950 metrów na północny zachód. Planszę ukryliśmy w budynku, w którym pracują osoby zajmujące się ważnymi dla mieszkańców Krakowa sprawami. (…) Nazwa placu, przy którym stoi poszukiwany budynek związana jest ze świętem obchodzonym co roku 1 listopada, a numer budynku to wolny od pracy dzień przypadający w tym samym miesiącu (ważne święto państwowe)”.
Miejsc, które musieliśmy odwiedzić, było sześć, w każdym znaleźliśmy urozmaicone zadania, wszystkie związane z gospodarką odpadami.
 Największym wyzwaniem okazało się przeprowadzenie sondy ulicznej związanej z tematem gry – Uczniowie mieli za zadanie sprawdzić świadomość ekologiczną krakowian (i na przykład od jednej z pytanych osób powzięli informację, jakoby śmieci wywoziło na wysypisko …. MPK).
Ostatnie polecenie było interdyscyplinarne, bowiem wymagało od nas, by temat segregowania śmieci (ekologia i gospodarka) zawrzeć w zgrabnym wierszyku (sztuka). O ile z wcześniejszymi zadaniami radziliśmy sobie właściwie od ręki (a to świadczy o wysokiej świadomości proekologicznej naszych Gimnazjalistów),  o tyle sprostanie temu poleceniu wymaga od nas więcej czasu – no ale tak jest ze wszystkim, co odrywa ludzi od przyziemności.
Rzetelność kronikarska wymaga, by przyznać, że ustalenie odpowiedzi na jedno z pytań wywołało między nami coś na kształt sporu, a mianowicie: „Czy odpady segregowane przed wyrzuceniem się myje?”. Otóż to: myć słoik, nim trafi do kosza, czy nie? A jakie jest w tej sprawie Twoje zdanie, drogi Czytelniku?


Monika Książek, Bogumiła Glanowska

Witamy!

Naszą misją jest kształcenie i wychowanie Uczniów poprzez pozytywne wzmacnianie każdego w jego możliwościach.

 Wychowankom uświadamiamy ich wyjątkowość, podążamy za nimi i pomagamy w odkrywaniu samego siebie.

Tak, aby absolwent naszej szkoły w dorosłości powiedział: jestem szczęśliwym człowiekiem.

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Pracownicy.

 Gazetka
szkola z bajką logo

librus_2.jpg

60 214446

facebook 1621365763082 6800500905560889721Global Classroom Pair Share project 2023

 szkola z klasa

 

wirtualna sieć

 

poza szkolnymi

BANER

 Szkolna procedura 

"Covid-19"

 Deklaracja dostępności
MS KOCP

 Projekt "Bajkowe Spotkania"

BAJKOWE SPOTKANIA  

nowe_logo_oke_L.png

bip

 epuap strona

   krk logo

 

logo kuratorium1

 

rodo

 kaligrafia

 

kaligrafia slajd