Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 

 im. Księdza Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie

Slide background

świetlica szkolna


„Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta”
Jan Paweł II
„Wychowanie dzieci to w rzeczywistości twórcza praca kształtująca naszych następców”.
P. Callaway

Szanowni Rodzice,

      Świetlica szkolna to miejsce szczególne. Czas od zakończenia zajęć obowiązkowych, do momentu odbioru dziecka ze świetlicy winien być przestrzenią w której Uczniowi zapewnimy przestrzeń do rozwoju, do budowania relacji, do odnajdywania swoich talentów ale również do wypoczynku.

Dokąd podążamy?

     W naszej szkole tworzym miejsce uporządkowane, zaplanowane, przewidywalne i z całorocznym planem działania. Obok tych zadań kreujemy przestrzeń do rozwoju, tworzenia tego, co niezaplanowane i obserwowania tego, co nieprzewidywalne. Spoglądamy na świetlicę z perspektywy dziecka, które czasami potrzebuje rozmowy, czasami ciszy i nierzadko miejsca do rozwoju. Chcemy widzieć więcej. Przez siebie dla innych.

     Priorytetem jest dla nas działanie obejmujące dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia, wymagają indywidualnej pomocy w nauce lub sprawiają trudności wychowawcze. W trosce o wszechstronny rozwój osobowości organizowane są w świetlicy szkolnej zajęcia tematyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka, wynikające z tygodniowego planu pracy oraz warsztaty nastawione na rozwój pasji, talentów ucznia i jego zainteresowań.

 

     W świetlicy organizujemy następujące rodzaje zajęć:

  •  zajęcia integracyjne (utrwalające umiejętności społeczne),
  • zajęcia manualno-plastyczne,
  • zajęcia czytelnicze (nastawione na samodzielne czytanie i słuchanie tekstu),
  • zajęcia z obszaru komunikacji interpersonalnej (kształtujące umiejętności swobodnej wypowiedzi i prezentowania swojego stanowiska na forum grupy, rozwiązania sytuacji problemowej),
  • zajęcia literacko-teatralne (pobudzające do ekspresji twórczej),
  • zajęcia muzyczne (pobudzające aktywność dziecka, jego wrażliwość),
  • zajęcia taneczno- ruchowe (kształtujące ekspresję ruchową),
  • zajęcia relaksacyjne i wyciszające (nastawione na redukcję stresu i napięcia),
  • edukacyjne (umożliwiające doświadczania świata, pogłębianie zasobów wiedzy, kształtujące umiejętności myślenia abstrakcyjnego, łączenia związków przyczynowo-skutkowych),
  • socjoterapeutyczne (wspomagające dzieci w rozwoju, przyjmowaniu i rozumieniu rzeczywistości),
  • zajęcia na terenie boisk szkolnych, gra w piłkę, zabawy ruchowe.

swietlica


DZIENNY PLAN ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

      Zaplanowaliśmy roczne działania na świetlicy tak, aby poprzez zajęcia tematyczne dzieci rozwijały się zgodnie z naszą misją i wizją szkoły w wartościach, których tak bardzo potrzebują młodzi ludzie:

Pracę w świetlicy szkolnej (oprócz rannego dyżuru) rozpoczynamy od zakończenia zajęć w klasach z nauczycielami. Zazwyczaj jest to godzina 11.30 lub 12.25.

W dalszej klejności nasze dzieci:

  • pomiędzy 12.00 a 13.00 jedzą obiad,
  • od godziny 12.30 do 13.00 uczestniczą w zajęciach tematycznych powadzonych przez nauczycieli świetlicy,
  • pomiędzy godziną 13.30  - 14.00 uczestniczą w grach sportowych na boisku szkolnym (jeśli pogoda sprzyja wyjściu)
  • od godziny 14.00 do 15.00 odrabiają zadania domowe,
  • od godziny 15.00 do zakończenia pracy świetlicy (do godziny 17.00) dzieci uczestniczą w zabawach dowolnych (zabawy konstrukcyjne, gry planszowe, zabawy w kącikach zainteresowań, rysowanie, kolorowanie, zajęcia ruchowe, zajęcia relaksacyjne, czytanie bajek, słuchanie muzyki, zabawy integracyjne, zabawy ruchowe, zajęcia relaksacyjne).
  • ...... a na bieżąco po skończonych zabawach dzieci dbają o porządek.

 

 (...) rodzina, naród, dobro, dążenie do prawdy, szacunek, poszanowanie godności i patriotyzm."

 

Roczny Plan pracy świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie
na rok szkolny 2019/2020

 

Roczny Plan pracy świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie w roku szkolnym 2019/2020

Zadania, tematy i inspiracje zawarte w planie mają charakter otwarty. Z uwagi na specyfikę pracy świetlicowej forma i zakres ich realizacji zależą od możliwości, potrzeb i preferencji dzieci.

WRZESIEŃ

02 – 06.09.2019 r. Witamy świetlicę

- powitanie wychowanków świetlicy, wzajemna prezentacja dzieci i wychowawców;

- spacer po szkole – zapoznanie z rozkładem pomieszczeń, z których korzystają dzieci;

- zapoznanie dzieci z wyposażeniem sali, pogadanka na temat poszanowania sprzętu, gier, zabawek i książek;

- Kontrakt Świetlicy - ustalenie zasad zachowania w świetlicy oraz w stołówce, na boisku szkolnym i w toalecie;

- zabawy integrujące grupę.

09 – 13.09.2019 r. Wspominamy wakacje

- swobodne wypowiedzi dzieci o poznanych miejscach i wakacyjnych przygodach oraz prezentacja pamiątek z wakacji;

- Palcem po mapie – wyszukiwanie i zaznaczanie na mapie Polski/świata miejsc odwiedzonych przez dzieci;

- Podróże dawniej i dziś – prezentacja na temat dawnych środków lokomocji; rozmowa o tym, jakimi środkami lokomocji poruszały się dzieci;

- wykonanie prac plastycznych - Pocztówka z wakacji;

- gry i zabawy na powietrzu.

16 – 20.09.2019 r. Jesteśmy bezpieczni na drodze

- układanie Kodeksu pieszego w oparciu o wiadomości wychowanków, uzupełnione przez wychowawcę (sygnalizacja świetlna, przejście przez jezdnię, ruch pieszych po chodniku, poboczu, jezdni);

- pogadanka na temat zasad zachowania na wycieczkach i wyjściach poza szkołę;

- zabawy na boisku szkolnym utrwalające umiejętność przechodzenia przez jezdnię, sprawnego ustawianiu się w szeregu, dwuszeregu, parach oraz poruszania się w kolumnie;

- Dzień Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk (19.09) – poznajemy zasady zachowania się na łonie natury.

23 – 27.09.2019 r. Żegnamy lato, witamy jesień

- rozmowa na temat cykliczności pór roku, określenie charakterystycznych cech jesieni;

- Jesień w sztuce – prezentacja utworów muzycznych i dzieł plastycznych poświęconych jesieni;

- Jesienne nastroje - wykonanie plac plastycznych inspirowanych muzyką;

- Międzynarodowy Dzień Osób Głuchych (29.09) – dwudniowe zajęcia tematyczne:

  • uzmysłowienie dzieciom, czym jest głuchota i jak funkcjonują osoby głuche, zapoznanie z symbolem osób głuchych (niebieski motyl) oraz wykonanie pracy plastycznej (indywidualna wizja motyla),
  • zabawa w kalambury, zakończona podsumowaniem (opis uczuć, towarzyszących porozumiewaniu się bez słów).

PAŹDZIERNIK

30.09 – 4.10.2019 r. Zwierzęta wokół nas

- rozmowa kierowana na temat zwierząt (zwierzęta dzikie i domowe, zwierzęta bezdomne, wymagające opieki i pomocy ze strony człowieka, rola zwierząt w życiu człowieka, nasz stosunek do zwierząt i odpowiedzialność ludzi za los zwierząt);

- rysunkowy Poradnik przyjaciela zwierząt – wykonanie prac w zespołach;

- konkurs zespołowy „Zgadnij, kim jestem” (rozpoznawanie popularnych gatunków zwierząt po konturze, tropach, rodzaju pożywienia, schronieniu, wydawanym dźwięku);

- Światowy Dzień Zwierząt (4.10) – wykonanie plakatów techniką kolażu (prace zespołowe).

07.10 – 11.10.2019 r. Habemus Papam! – rocznica rozpoczęcia pontyfikatu patrona Szkoły

- Kraków Karola Wojtyły – praca zespołowa z kartami zadań w oparciu o prezentację;

- wyjście do Katedry na Wawelu i Muzeum Katedralnego;

- wykonanie prac plastycznych poświęconych krakowskiemu okresowi życia Karola Wojtyły;

- Dzień Bezpiecznego Komputera (12.10) – zajęcia edukacyjne (pokaz filmów animowanych z cyklu Sieciaki.pl – „Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu”, rozmowa o filmach i osobistych doświadczeniach dzieci).

14.10 – 18.10.2019 r. Ważne słowo – edukacja

- Dzień Edukacji Narodowej (14.10) - zapoznanie dzieci z genezą święta;

- rozmowa na temat pracy nauczyciela i innych pracowników szkoły połączona z krótką „wycieczką” po szkole;

- Szkoła dawniej i dziś - prezentacja poświęcona nauczaniu w minionych wiekach;

- Szkoła przyszłości – wykonanie przestrzennych prac plastycznych w zespołach;

- Światowy Dzień Białej Laski (15.10) – zajęcia edukacyjne (projekcja filmu „N jak niewidomy, czyli jak pomóc osobie z dysfunkcją wzroku”, pogadanka dotycząca potrzeb i możliwości osób niewidomych i słabowidzących, wcielanie się w rolę osoby niewidomej i przewodnika).

21.10 – 25.10.2019 r. Przyjazna szkoła

- Wymarzony nauczyciel, wymarzony uczeń – określenie wzajemnych oczekiwań uczniów i nauczycieli (praca metodą kuli śnieżnej);

- Dobrze się znamy - zajęcia z kartami pracy To jestem ja i Poznaj mnie autorstwa Anny Karcz;

- Jak sobie radzić ze szkolnymi emocjami? – burza mózgów, uzupełniona radami wychowawcy;

- opracowanie Kodeksu dobrej koleżanki/dobrego kolegi;

- zabawy i ćwiczenia integracyjne.

28.10 – 01.11.2019 r. Jesienna zaduma

- prezentacja poświęcona tradycjom czczenia pamięci zmarłych w Polsce i w innych krajach;

- rozmowa o zasadach właściwego zachowania się na cmentarzu i w miejscach pamięci;

- wykonanie prac plastycznych Cmentarz w Dniu Wszystkich Świętych;

- ćwiczenia i zabawy relaksacyjne;

- Wszystkich Świętych (1.11).

LISTOPAD

04 – 08.11.2019 r. Pamiętamy o przeszłości

- wyjaśnienie genezy i znaczenia Narodowego Święta Niepodległości w oparciu o film IPN „Co by było, gdyby zwierzęta mówiły? Baśka Murmańska”;

- zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi (godło, flaga, hymn państwowy) na podstawie filmu IPN „Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały”;

- wycieczka na Kopiec Kościuszki;

- wykonanie prac plastycznych - Portret bohatera narodowego.

11 – 15.11.2019 r. Rozmawiamy o Polsce

- Narodowe Święto Niepodległości (11.11);

- pokaz filmów „Zakochaj się w Polsce!” i „Odkryj Polskę”;

- Od Bałtyku po Tatry – praca w zespołach (nanoszenie na kontur Polski elementów krajobrazu naturalnego i kulturowego);

- swobodna rozmowa o poznanych przez dzieci interesujących miejscach w Polsce;

- wykonanie prac plastycznych – plakatów biura podróży, zachęcających do odwiedzenia naszego kraju;

18 – 22.11.2019 r. Rozmawiamy o Krakowie

- Nie od razu Kraków zbudowano – prezentacja dotycząca historii grodu na Wawelu i miasta Krakowa;

- Tylko w Krakowie, czyli najsłynniejsze krakowskie święta i zwyczaje – prezentacja, poprzedzona swobodnymi wypowiedziami uczniów na temat znanych im zwyczajów i tradycji;

- Jak to powiedzieć „po krakosku”? – zgadywanka;

- Krakowiaczek ci ja – prezentacja męskiego i żeńskiego stroju krakowskiego;

- wykonanie prac plastycznych związanych z tematyką tygodnia.

25 – 29.11.2019 r. Kraków – miasto legend

- wycieczka „Szlakiem krakowskich legend”;

- tworzenie komiksów na podstawie poznanych legend;

- wykonanie kukiełek i odgrywanie scenek z wybranych legend;

- Dzień Pluszowego Misia (25.11) – zapoznanie dzieci z historią powstania pierwszego pluszowego misia, prezentacja ukochanych pluszaków.

GRUDZIEŃ

02 – 06.12.2019 r. Grudniowe tradycje: Barbórka i Mikołajki

- pogadanka o Barbórce i górniczych zwyczajach;

- prezentacja na temat św. Mikołaja z Mirry i obyczajów nawiązujących do jego postaci w różnych krajach europejskich;

- pisanie listów do św. Mikołaja i rysowanie upragnionych prezentów;

- prezentacja Laponia - kraina Św. Mikołaja;

- Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych (3.12) – rozmowa na temat genezy święta i zapowiedź Tygodnia Integracji.

 

09 – 13.12.2019 r. Tydzień Integracji - wspólnie budujemy świat bez barier

- zapoznanie dzieci z pojęciem niepełnosprawności i jej rodzajami;

- trudności i przeszkody, jakie muszą pokonywać osoby niepełnosprawne (burza mózgów);

- Lista mocy - przybliżenie dzieciom postaci niepełnosprawnych ludzi sukcesu (sportowców, artystów, działaczy społecznych, przedsiębiorców itp.)

- opracowanie rysunkowego poradnika wspierania osób niepełnosprawnych, prezentacja prac na korytarzu szkolnym.

16 – 20.12.2019 r. Coraz bliżej Święta!

- prezentacja Polskie tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe;

- rozmowa kierowana w oparciu o doświadczenia i wspomnienia dzieci;

- wykonanie ozdób choinkowych;

- praca zespołowa – szopka bożonarodzeniowa;

- śpiewanie i słuchanie kolęd.

23 – 27.12.2019 r. ZIMOWA PRZERWA ŚWIĄTECZNA

30.12.2019 r. – 03.01.2020 r. Karnawał tuż, tuż…

- wyjaśnienie pojęcia karnawału, zapoznanie z tradycją zabaw karnawałowych na świecie i w Polsce;

- Nowy Rok (1.01);

- prace plastyczne – projektowanie strojów karnawałowych, wykonanie masek weneckich.

 

STYCZEŃ

06 – 10.01.2020 r. Noworoczne postanowienia

- Święto Trzech Króli (6.01);

- wykonanie prac plastycznych inspirowanych prezentacją Pokłon Trzech Króli w malarstwie;

- swobodne wypowiedzi dzieci związane z przeżyciami świątecznymi i noworocznymi;

- Co się udało, co trzeba zmienić, nad czym popracować - podsumowanie minionego roku;

- Drzewko postanowień i marzeń – sformułowanie i zapis planów na bieżący rok w formie drzewa.

13 – 17.01.2020 r. Mój dom, moja rodzina

- rola rodziny w życiu człowieka – rozmowa kierowana;

- Kto jest kim w rodzinie? – quiz sprawdzający znajomości określeń stopni pokrewieństwa i powinowactwa;

- Rodzinne opowieści – swobodne wypowiedzi dzieci i wychowawców na temat rodzinnego zdjęcia lub pamiątki;

- Kim są moi bliscy – rozmowa o zawodach wykonywanych przez rodziców i innych bliskich krewnych;

- rozmowa kierowana o znaczeniu więzi międzypokoleniowej i sposobach jej podtrzymania.

 

20 – 24.01.2020 r. Nadchodzą ferie

- Dzień Babci (21.01) i Dzień Dziadka (22.01) – własnoręczne wykonanie drobnych upominków techniką origami;

- zabawy na śniegu i lodzie – rozmowa o aktywnym wypoczynku zimowym, zachowaniu zasad bezpieczeństwa podczas zabawy pod gołym niebem i właściwym ubiorze;

- Z wizytą u Eskimosów – zajęcia edukacyjne;

- wykonanie prac przestrzennych plastycznych W krainie wiecznego śniegu.

27 – 31.01.2020 r. - FERIE ZIMOWE

LUTY

03 – 07.02.2020 r. - FERIE ZIMOWE

10 – 14.02.2020 r. W zdrowym ciele – zdrowy duch

- Na czym polega zdrowy tryb życia? – rozmowa kierowana;

- pokaz filmów edukacyjnych z cyklu „Ekipa Chrumasa”;

- Piramida żywieniowa – praca zespołowa;

- wykonanie plakatów propagujących zdrowy styl życia;

- ćwiczenia ruchowe i rytmiczne przy muzyce.

17 – 21.02.2020 r. Uczymy się, kiedy mówić NIE

- rozmowa kierowana na temat zasady ograniczonego zaufania wobec dorosłych;

- czytanie wierszyków dotyczących postępowania wobec nieznajomych z książki Grzegorza Strzebońskiego „Dobre maniery dla dzieci”;

- pokaz filmu „Gadki z psem” (reagowanie w sytuacjach zagrożenia);

- odgrywanie scenek.

24 – 28.02.2020 r. W świecie dźwięków

- Dźwiękowe Kalambury – naśladowanie wylosowanych odgłosów przyrody i cywilizacji;

- Polowanie na instrumenty – odgadywanie dźwięku poszczególnych instrumentów muzycznych;

- Głuchy telefon – zabawa utrudniona zagłuszaniem dźwięków;

- przyjazne i nieprzyjazne dźwięki - swobodne wypowiedzi uczniów, pogadanka o szkodliwości hałasu;

- słuchanie utworów muzycznych połączone z wykonaniem plac plastycznych inspirowanych muzyką;

- świetlicowy konkurs Freestyle Dance.

MARZEC

02 – 06.03.2020 r. Kobietki małe i duże

- Dlaczego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kobiet (8.03)? – rozmowa kierowana;

- prezentacja Niezwykłe Polki (np. Magdalena Bendzisławska, Henryka Pustowójtówna, Helena Modrzejewska, Irena Sendlerowa);

- Kobieta w sztuce – prezentacja dzieł plastycznych poświęconych kobietom;

- wykonanie pracy plastycznej Jej portret;

- rozmowa kierowana na temat roli kobiet w życiu społecznym.

09 – 13.03.2020 r. ABC dobrego wychowania

- Portret człowieka kulturalnego – wybór i naklejanie na szablonie cech kulturalnego człowieka, wspólne omówienie wyników;

- Dlaczego warto być kulturalnym? – rozmowa kierowana;

- czytanie wierszyków z książki Grzegorza Strzebońskiego „Dobre maniery dla dzieci”;

- przygotowanie obrazkowego Poradnika małej damy i małego dżentelmena (praca zespołowa);

- Człowiek kulturalny w różnych sytuacjach – odgrywanie scenek.

16 – 20.03.2020 r. Agresja rodzi agresję, uśmiech rodzi uśmiech

- Co nas cieszy, co nas złości? – zajęcia z kartami pracy „Termometr złości” autorstwa Anny Karcz;

- rozmowa kierowana: na kogo najczęściej się złoszczę? Co lub kto mnie najczęściej złości i w jakich sytuacjach? Jak wyrażam swoją złość? (agresji słowna, fizyczna, psychiczna, autoagresja) Co mi daje złość?

- praca plastyczna Moja wściekła mina;

- Recepta na złość – burza mózgów;

- czytanie bajek terapeutycznych na temat agresji.

23 – 27.03.2020 r. Wszystkie barwy wiosny

- Powitanie wiosny w Polsce i na świecie - prezentacja, swobodne wypowiedzi uczniów;

- konkurs zespołowy Tropem wiosny;

- Wiosenne skojarzenia - zespołowe wykonanie prac plastycznych na arkuszach szarego papieru;

- Międzynarodowy Dzień Teatru (27.03) – prezentacja W antycznym teatrze;

- rozmowa o kulturalnym zachowaniu się w teatrze.

30.03 – 03.04.2020 r. W oczekiwaniu Wielkiej Nocy

- Wielkanocne tradycje, obrzędy i symbole – rozmowa połączona z prezentacją;

- świąteczna dekoracja świetlicy;

- wykonanie prac na kiermasz wielkanocny (kurczaczki, pisanki, koszyczki, króliczki, kartki z życzeniami);

- przygotowanie stoiska.

KWIECIEŃ

06 – 08.04.2020 r. Zapraszamy na kiermasz wielkanocny!

- sprzedaż rękodzieła dzieci;

- wiosenna przerwa świąteczna (09 – 10.04)

13 – 17.04.2020 r. Nasza planeta

- wiosenna przerwa świąteczna (13 – 14.04)

- pokaz filmu „Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach dla dzieci”;

- Co szkodzi naszej Ziemi i jej mieszkańcom? – praca w zespołach metodą kuli śnieżnej;

- wykonanie plakatów z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi (22.04).

20 – 24.04.2020 r. Księgi, książki, książeczki

- Książkowa burza mózgów - Co to jest książka? (tworzenie definicji) Dlaczego ludzie czytają książki? Jak trzeba dbać o książki?

- Jak powstawały średniowieczne księgi – prezentacja;

- Światowy Dzień Książki (23.04) – wykonanie projektu okładki i ilustracji do ulubionej książki;

- świetlicowy konkurs pięknego czytania.

27.04 – 1.05.2020 r. Majowe święta

- rozmowa na temat nadchodzących świąt: Święta Pracy, Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i Święta Konstytucji 3. Maja;

- pokaz filmów „Dlaczego polska flaga jest biało-czerwona” i „Konstytucja w Polsce - jak powstała”;

- praca plastyczna – mini flagi i kokardy narodowe;

- Święto Pracy (1.05).

MAJ

04 – 08.05.2020 r. Pali się!

- Dzień Strażaka (4.05) – Kim jest strażak? Samochód strażacki;

- Pożar! Numer alarmowy 112;

- Ewakuacja szkoły;

- Co to jest gaśnica?;

- Czujka dymu/tlenku węgla (Zajęcia edukacyjne na podstawie cyklu konspektów opracowanego przez Martę Brzozowską).

11 – 15.05.2020 r. W świecie barw i kształtów

- prezentacja Jak malarze różnych epok pokazywali świat;

- wykonanie prac plastycznych - Portret damy z gronostajem w interpretacji dzieci;

- Opowieść o wawelskich portretach - prezentacja;

- Pomniki na krakowskich Plantach – wycieczka;

- Smok Wawelski - praca plastyczna z plasteliny.

18 – 22.05.2020 r. Włączamy bezpieczniki!

- Dlaczego żarówka świeci?;

- Skąd się bierze prąd w gniazdku?;

- Jak bezpiecznie korzystać z prądu? (Zajęcia edukacyjne w oparciu o program edukacyjny „Bezpieczniki TAURONA. Włącz dla dobra dziecka”).

- wykonanie upominków dla mam.

25 – 29.05.2020 r. Kochamy nasze mamy!

- O czym myślę, słysząc słowo „mama” – tworzenie map myśli w zespołach;

- Dzień Matki (26.05) – wręczenie mamom upominków;

- I wszystko oddać gotowa w darze - zapoznanie dzieci z wierszem Karola Wojtyły „To matka”, rozmowa o matkach - bohaterkach dnia codziennego;

- świetlicowy konkurs recytatorski Wiersz dla mamy.

CZERWIEC

01 – 05.06.2020 r. Dziecko to także człowiek, tylko że jeszcze mały

- Dzień Dziecka (1.06) – zapoznanie dzieci z wierszem M. Brykczyńskiego „O prawach dzieci”, zajęcia edukacyjne poświęcone prawom dziecka zawartym w Konwencji o Prawach Dziecka;

- Dzieci świata - nasi rówieśnicy na innych kontynentach – dwuczęściowa prezentacja;

- Lepiej być dzieckiem czy dorosłym? – burza mózgów;

- Kiedy dorosnę, będę… - wykonanie prac plastycznych i swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o prace.

08 – 12.06.2020 r. O zachowaniu się przy stole

- nauka prawidłowego nakrywania do stołu;

- swobodne wypowiedzi dzieci na temat kulturalnego zachowania przy jedzeniu;

- pokaz filmu pokazującego najczęściej popełniane przez dzieci błędy oraz poprawne zachowanie;

- wykonanie w zespołach gier edukacyjnych związanych z hasłem tygodnia;

- Boże Ciało (11.06)

15 – 19.06.2020 r. Wakacje już za progiem

- telefony alarmowe – kiedy i jak z nich korzystać (zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej z pogotowiem, policją, strażą pożarną, strażą miejską);

- pokaz filmów „Bezpieczeństwo nad wodą” i „Bezpieczeństwo w górach”;

- tworzenie w zespołach plansz edukacyjnych Bezpieczne wakacje;

- świetlicowe wspomnienia – swobodne wypowiedzi dzieci.

22 – 26.06.2020 r. Lato, lato, lato czeka

- Zwyczaje i obrzędy nocy świętojańskiej (23.06) – prezentacja;

- Serduszko dla Taty – praca plastyczna z okazji Dnia Ojca (23.06);

- konkurs karaoke Letnie piosenki;

- uroczyste pożegnanie z dziećmi oraz wręczenie dyplomów pamiątkowych.

 

 

 

    

Witamy!

Naszą misją jest kształcenie i wychowanie Uczniów poprzez pozytywne wzmacnianie każdego w jego możliwościach.

 Wychowankom uświadamiamy ich wyjątkowość, podążamy za nimi i pomagamy w odkrywaniu samego siebie.

Tak, aby absolwent naszej szkoły w dorosłości powiedział: jestem szczęśliwym człowiekiem.

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Pracownicy.

 Gazetka
szkola z bajką logo

librus_2.jpg

60 214446

facebook 1621365763082 6800500905560889721Global Classroom Pair Share project 2023

 szkola z klasa

 

wirtualna sieć

 

poza szkolnymi

BANER

 Szkolna procedura 

"Covid-19"

 Deklaracja dostępności
MS KOCP

 Projekt "Bajkowe Spotkania"

BAJKOWE SPOTKANIA  

nowe_logo_oke_L.png

bip

 epuap strona

   krk logo

 

logo kuratorium1

 

rodo

 kaligrafia

 

kaligrafia slajd